środa, 29 lutego 2012

OpenSUSE 11.3, Intel GM45 i WebGL w Firefoxie

Miałem problem z uruchomieniem aplikacji internetowych napisanych przy użyciu stosunkowo nowej technologii jaką jest WebGL. Mam laptopa ze zintegrowanym chipsetem graficznym Intel GM45, który oczywiście nie wspiera sprzętowo renderowania 3D. Odpalenie WebGL w Firefoxie 10.0.0.2 przysporzyło mi trochę problemów pod systemem OpenSUSE (w moim przypadku w starej wersji 11.3 64bit z repozytorium ciągłym Thumbelweed ).

Poniżej przedstawiam kolejne kroki jakie wykonałem, a po których WebGL wystartował przy renderowaniu software'owym:


Najpierw musimy zainstalować bibliotekę Mesa (jeśli jej jeszcze nie mamy):
sudo zypper in Mesa
W Firefoxie należy w pasku adresu wpisać:
about:config

W wyszukiwarce można odfiltrować zmienne odpowiedzialne za WebGL poprzez wpisanie:

webgl

Ustawiamy odpowiednie zmienne jak poniżej
  • webgl.force-enabled  jako: true
  • webgl.force_osmesa jako: true
  • webgl.osmesalib jako: /usr/lib64/libOSMesa.so.7
Oczywiście jeśli masz inną wersję Mesy to link symboliczny będzie miał zapewne inną nazwę. Jeśli nie posiadasz takiego linku symbolicznego to oczywiście należy podać ścieżkę bezpośrednią do biblioteki lub utworzyć sobie odpowiednie łącze symboliczne. Zdziwiła mnie mała niekonsekwencja w nazewnictwie zmiennych - jedne z minusem, inne z podkreśleniem, a jeszcze inne pisane razem - no ale może konsekwencja jest, a po prostu ja nie znam konwencji przyjętej w projekcie Firefox.

Po ponownym uruchomieniu Firefoxa WebGL zaczął działać =)


Artykuł udostępniany na licencji CC-BY-SA-3.0

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz