Przejdź do głównej zawartości

Poko Rocket - czyli Chu Chu Rocket w przeglądarce

Dla frajdy, w ramach wolnego czasu postanowiłem zaimplementować swoją pierwszą grę, która będzie dostępna w każdej przeglądarce pod każdym systemem operacyjnym. Z powodu, iż wspomnianego wolnego czasu nie mam zbyt wiele oraz dlatego, że do dziś łezka mi się kręci, gdy przypomnę sobie prostą, ale wspaniałą grę "Chu Chu Rocket" stworzoną na platformę Sega Dreamcast (oraz później GameBoy Advance) doszedłem do wniosku, iż to właśnie ten oryginalny i kultowy tytuł stanie się moją inspiracją.

Moim celem nie jest jednak zaimplementowanie dokładnie takiej samej gry, z dokładnie takimi samymi zasadmi. Już w obecnym stadium (a jest to jeszcze BETA) dodałem jeden element, który nie był dostępny w oryginalnej wersji. Tym elementem jest strzałka zmieniająca domyślny kierunek poruszania się kotów i myszek (z prawej w lewo, a przy ponownym kontakcie z lewej na prawo itp). Pomysłów na rozwój mam zdecydowanie więcej, jednakże postanowiłem już teraz podzielić się z potencjalnymi odbiorcami tym, co udało się zrobić. Poniżej załączam kilka zrzutów ekranu z samej gry.

 







Kod, który wykonuje się po stronie klienta (HTML5 + JavaScript) postanowiłem udostępnić na licencji GNU/GPLv3, aczkolwiek biblioteka odpowiedzialna za wykrywanie kolizji w grze dostępna jest na bardziej liberalnej Lesser GPL v3, grafika została opublikowana na licencji Creative Commons BY-ND 3.0. Kod, który wykonuje się po stronie serwera pozostaje na razie zamknięty.

W procesie tworzenia i testowania gry swój udział miał mój brat, za co bardzo serdecznie mu dziękuję. Dziękuję również kolegom z pracy, którzy postanowili poświęcić swój czas na testowanie gry - serdeczne dzięki!

W chwili obecnej trwają prace nad edytorem plansz (który będzie udostępniony wszystkim zainteresowanym tworzeniem własnych leveli) oraz kolejnymi, zapewne trudniejszymi levelami.

W grę można pograć pod tym adresem. Obecnie gra jest ciągle w fazie beta-testów, dlatego proszę o wyrozumiałość w razie problemów. Będę również wdzięczny za zgłoszenia znalezionych błędów lub napotkanych utrudnień.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WordPress -> SQL Injection poprzez plugin Webdorado SpiderCalendar

W zeszłym roku sprawdziłem jakość kodu oraz poprawność przetwarzania danych wejściowych przez plugin „Form Maker” przygotowany przez wydawcę Webdorado. Tym razem postanowiłem sprawdzić czy autor poprawił jakoś kodu swoich produktów. Należy tutaj nadmienić, że poza wersjami darmowymi opartymi na licencji GNU/GPLv2 oferuje on również wersję płatne z dodatkowymi szablonami. Tym razem postaram się opisać wszelkie przeszkody, które musiałem pokonać aby n apisać działającego exploita. Zacząłem zabawę tak, że program był dla mnie black-boxem, ale niestety skończyło się na przejrzeniu kodu. Zapraszam do lektury. Poniżej można zobaczyć jeden z widoków częściowych kalendarza, który domyślnie jest wywoływany z JavaScriptu jako XHR, można jednak go z powodzeniem otworzyć w przeglądarce jako widok główny: http://localhost:8888/wp/wp-admin/admin-ajax.php?action=spiderbigcalendar_month&theme_id=13&calendar=1&select=month,list,week,day,&date=2015-02&many_sp_calend

Inkscape - Ikona koperty

Podstawą naszej pracy będzie oczywiście narysowanie koperty. Lepszy efekt uzyskamy, jeśli narysujemy ją pod pewnym kątem. Musimy jednak oczywiście pamiętać, że konieczne będzie zachowanie proporcji oraz prawidłowe użycie rzutu. Rysujemy najpierw zewnętrzne kontury, potem wewnętrzne elementy, do momentu uzyskania podobnych efektów jak na poniższym zrzucie szkieletowym. By uzyskać widok szkieletowy włączamy opcję Widok -> Tryb Wyświetlania -> Szkieletowy . Z powyginanych trójkątów postaramy się zrobić coś w rodzaju cieni. Grubość linii koperty, które należy narysować u siebie ustawiłem na 4 - tak,by przy mniejszym rozmiarze ikony koperta była bardziej widoczna. Zresztą porównajcie to z oczekiwanym efektem końcowym. Po narysowaniu koperty przejdźmy do tworzenia tła pod kopertę. Jak widać na powyższym załączniku, będzie ono okrągłe. Korzystając z narzędzia "owal" by uzyskać idealne koło przytrzymujemy Ctrl+Shift, podczas gdy rysujemy. Wykorzystany gradient to gradient typu

Przydatne skrypty w MS SQL Server dla platformy Azure

 Jak przygotować skrypt, który wyłączy "Constrainty" w MS SQL Azure:     SELECT 'ALTER TABLE [' + s.name + '].[' + o.name + '] NOCHECK CONSTRAINT ' + i.name AS a     FROM sys.foreign_keys i     INNER JOIN sys.objects o ON i.parent_object_id = o.OBJECT_ID     INNER JOIN sys.schemas s ON o.schema_id = s.schema_id Jak przygotować skrypt, który wycziści wszystkie tabele, po tym jak wyłączysz "Constrainty" w MS SQL Azure:     SELECT DISTINCT 'DELETE FROM  [' + t.name + '] ' AS a     FROM sys.tables t     WHERE t.name <> 'appusers' AND t.name <> 'flyway_schema_history'; Jak przygotować skrypt, który włączy "Constrainty" w MS SQL Azure:     SELECT 'ALTER TABLE [' + s.name + '].[' + o.name + '] CHECK CONSTRAINT ' + i.name AS a     FROM sys.foreign_keys i     INNER JOIN sys.objects o ON i.parent_object_id = o.OBJECT_ID     INNER JOIN sys.schemas s ON o.schema_id = s.schema_i